dc.description.abstract | W 1987 roku upłynęło dwadzieścia lat od uruchomienia w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie studiów przygotowujących do nauczania przysposobienia obronnego w szkołach średnich. Istniejący aktualnie w tej uczelni kierunek studiów: wychowanie obronne jest kontynuacją kształcenia nauczycieli PO na kierunku studiów: geografia z przysposobieniem obronnym, a następnie - pedagogika w zakresie wychowania obronnego.
Niniejszy zeszyt "Prac z wychowania obronnego" to pierwszy Rocznik Naukowo-Dydaktyczny opracowany w Samodzielnym Zakładzie Wychowania Obronnego krakowskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej. Stanowi on zbiór materiałów uzyskanych w trakcie badań nad problemami nauczania przysposobienia obronnego w szkołach średnich. W pozycji tej publikowane są artykuły zarówno o charakterze teoretycznym - służące celom poznawczym, jak też i praktycznym - przydatne w kształtowaniu i doskonaleniu umiejętności zawodowych kadry nauczycielskiej oraz studentów - przyszłych nauczycieli przysposobienia obronnego. Wśród proponowanej przez redakcję tematyki znajdują się kwestie efektywności nauczania PO w szkołach, doskonalenia kadry nauczycielskiej tego przedmiotu oraz wychowania młodzieży dla obronności kraju. Prezentowane są również recenzje opracowań związanych z kierunkiem studiów.
Autorzy "Prac z wychowania obronnego" pragną by stanowiły one miejsce relacjonowania doniesień z badań oraz forum dyskusji o problemach wychowania obronnego jako przedmiotu szkolnego i kierunku studiów. Mają również nadzieję, iż zamieszczone w niniejszej edycji materiały będą służyć lepszemu przygotowaniu absolwentów WO do pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole. | pl_PL |