dc.description.abstract | Kolejny tom "Prac z dydaktyki biologii” zawiera sprawozdania z badań prowadzonych w Zakładzie Dydaktyki Biologii Instytutu Biologii WSP w Krakowie oraz analiz szkolnego uczenia się i nauczania biologii.
Zgromadzone w toku tych badań dane przyczyniają się do poznania prawidłowości i zakłóceń występujących w przebiegu laboratoryjnego nauczania biologii (art. 1, 5, 7) a nadto w procesie kształtowania odpowiednich umiejętności.
Dalsze prace dostarczają informacji odnośnie realizacji zoologicznych, ekologicznych i sozologicznych treści oraz treści nauczania z dziedziny biologii człowieka w szkole ogólnokształcącej. Przy tej okazji poruszane są zagadnienia efektywności procesu nauczania i uczenia się biologii (art. 3, 4 i 6).
Pozostałe dwa teksty (art. 2 i 8) dotyczą wymagań, jakie winny być uświadamiane i stawiane uczniom w czasie kontroli i oceny ich postępów a także - jakie winni oni uwzględnić w toku samokontroli i samooceny swych osiągnięć z zoologii bezstrunowców i ekologii.
Równoczesne uwzględnienie trzech punktów widzenia: teoretycznego, empirycznego i aplikacyjnego umożliwia stosunkowo szerokie wykorzystanie niniejszego tomu przez dydaktyków biologii, nauczycieli metodyków i nauczycieli biologii oraz studentów kierunku biologii. | pl_PL |