dc.contributor.author | Chomiszczak, Tomasz | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2019-12-18T10:52:44Z | |
dc.date.available | 2019-12-18T10:52:44Z | |
dc.date.issued | 1991 | |
dc.identifier.citation | Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1991, Z. 139, Prace Romanistyczne 3, s. 107-123 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/6609 | |
dc.description.abstract | W artykule niniejszym autor prezentuje motyw zwierciadła w dwu dramatach J. Geneta: „Balkonie” i „Pokojówkach”. Motyw ten traktowany jest zarówno jako element świata teatralnego Geneta, jak i jako środek, przy pomocy którego dokonuje się gra pomiędzy bohaterami i za pomocą której wchodzą oni we wzajemne interakcje. Motyw zwierciadła powiązany został z teorią „teatru życia” E. Goffmana, z filozofią reizmu Kotarbińskiego, jak i z kategorią „être pour soi” i „être en soi” Sartre'a, a także aktów mowy Austina. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.title | Face à face... ("Les bonnes", "Le balcon" de Jean Genet) | fr_FR |
dc.title.alternative | Twarzą w twarz ("Pokojówki" i "Balkon" Jana Geneta) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |