Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChomiszczak, Tomaszpl_PL
dc.date.accessioned2019-12-18T10:52:44Z
dc.date.available2019-12-18T10:52:44Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1991, Z. 139, Prace Romanistyczne 3, s. 107-123pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6609
dc.description.abstractW artykule niniejszym autor prezentuje motyw zwierciadła w dwu dramatach J. Geneta: „Balkonie” i „Pokojówkach”. Motyw ten traktowany jest zarówno jako element świata teatralnego Geneta, jak i jako środek, przy pomocy którego dokonuje się gra pomiędzy bohaterami i za pomocą której wchodzą oni we wzajemne interakcje. Motyw zwierciadła powiązany został z teorią „teatru życia” E. Goffmana, z filozofią reizmu Kotarbińskiego, jak i z kategorią „être pour soi” i „être en soi” Sartre'a, a także aktów mowy Austina.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleFace à face... ("Les bonnes", "Le balcon" de Jean Genet)fr_FR
dc.title.alternativeTwarzą w twarz ("Pokojówki" i "Balkon" Jana Geneta)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord