dc.description.abstract | Niniejszy zeszyt stanowi kontynuację ukazującej się wcześniej serii zatytułowanej Prace z Wychowania Obronnego, Prace z Edukacji Obronnej. Przygotowania do jego wydania zbiegły się w czasie z uroczystościami 30-lecia kształcenia akademickiego nauczycieli przysposobienia obronnego w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, obchodzonymi na uroczystej sesji 27 listopada 2003 roku w Katedrze Edukacji Obronnej wchodzącej w skład Instytutu Nauk o Wychowaniu. Tej tematyce poświęcone są także teksty jubileuszowe zamieszczone w pierwszej części publikacji.
Pozostałe teksty odzwierciedlają zainteresowania naukowe reprezentujących różne specjalności pracowników Katedry Edukacji Obronnej i obejmują: zagadnienia teorii i historii wychowania obronnego, historii wojskowości, edukacji obronnej, edukacji dla bezpieczeństwa, dydaktyki wychowania obronnego. Całość zamykają noty biograficzne, komunikaty z konferencji naukowych, materiały źródłowe, recenzje.
W celu wymiany doświadczeń udostępniono łamy kilku osobom spoza Uczelni. Publikowane materiały o charakterze teoretycznym mają służyć celom poznawczym, praktycznym i być przydatne zwłaszcza w kształtowaniu i doskonaleniu umiejętności wśród zawodowej kadry nauczycieli oraz studentów, przyszłych nauczycieli wychowania obronnego, do których zresztą są szczególnie adresowane. | pl_PL |