• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2007, Studia Historicolitteraria 7
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2007, Studia Historicolitteraria 7
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pole pojęciowe „podróż” u dzieci niesłyszących

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pole pojęciowe „podróż”... (234.6KB)
Autor:
Szmuc, Elżbieta
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 44, Studia Historicolitteraria 7 (2007), s. [240]-248
Język: pl
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The paper contains the description of the notion field of “journey” in deaf children. It is based on the studies of the language of deaf children and on the theoretical bases of the theory of notion fields, and the method of interest centres described in Poland by Władysław Miodunka. The paper supports the thesis that in teaching verbal language to the deaf, that method is interesting and may bring good results because it aims at mastering the situation vocabulary. The research has demonstrated the social and individual circumstances of the contents of the notion field of “journey”, its boundaries, the problem of central and peripheral words. Particularly important for the practitioners, language teachers, are the remarks about the practical application of interest centres and the studies of notion fields. Boundaries of this paper reach the problems related to the theory of language field – especially, the description of the limits of the language field “journey”, independence of the word, mental reality of the field, and not the lexical-semantic structure of the vocabulary.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6816
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2007, Studia Historicolitteraria 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image