• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Negacja noumenu i jej konsekwencje. Kwestia obiektywności poznania w szkole marburskiej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Negacja noumenu... (301.1KB)
Autor:
Bal-Nowak, Maria
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 30, Studia Philosophica 2 (2005), s. [14]-21
Język: pl
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article deals with the key concept of noumenon in Kant’s philosophy and consequences of its transposition by philosophers from Marburg school of neo-Kantianism, especially Cohen and Natorp. Assuming the existence of science, they depart from Kant’s assumptions of transcendental method because they are occupied with discovering the structure of objective knowledge, “the spirit of scientificity.” According to Marburg philosophers, transcendental philosophy consists in the analysis of conscience and its products; they deny the reality of noumenon treating it as a borderline concept and not as a source of impressions for constructing the subject of cognition, which was obvious for Kant. Such an approach results in a different idea of knowledge, its source and nature, and hence of the whole reality.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6983
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2005, Studia Philosophica 2
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image