• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Philosophica
  • 2005, Studia Philosophica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Philosophica
  • 2005, Studia Philosophica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konflikt między teoriami a ich wartość poznawcza za Karlem R. Popperem oraz Thomasem S. Kuhnem

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Konflikt między teoriami... (247.5KB)
Autor:
Zweiffel, Maciej
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 30, Studia Philosophica 2 (2005), s. [99]-105
Język: pl
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Karl Popper and Thomas Kuhn do not seem to fundamentally differ in their evaluation of truthfulness of academic statements. The conflict apparently concerns the goal of science and its cumulative nature. In Kuhn’s historical reflection, ahistorical model of comparing theories which was proposed by Popper can be seen as simplification. Divergence between the two approaches can be seen through implementing Darwin’s theory as an interpretative model. Popper puts special emphasis on adjusting to the environment, whereas Kuhn on interspecies selection and specialisation. The former has a set of true statements and subsequent theories comprise it more and more. The most adjustable theory wins. However, you can adjust to the same environment in many ways, hence in place of accumulation appears the conflict of theories. It can be observed thus that studies of the two researchers complement each other.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6991
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2005, Studia Philosophica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image