• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jak dziś pisze się o kinie? Modele krytyki filmowej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Jak dziś pisze się o kinie?... (746.0KB)
Autor:
Skowronek, Bogusław
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 26, Studia Historicolitteraria 5 (2005), s. [257]-270
Język: pl
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The articles analyses the film review as a discourse genre. Peculiar naturę of contemporary critical texts, their main features, functions and social, cultural and medial conditions are discussed. The fundamental conceptual network originated from cultural and linguistic analysis, which predominantly uses established findings in the media studies, text linguistics and cognitivism. The features of the contemporary film criticism are first of all its democratic character, intermediality, intertextuality, sign hybridisation, consumerism strategy, getting closer to the genre of advertising, “no timing”, formatting of the target groups and textual conventionalisation. All of the described features of the film reviews constitute sets of co-existing and overlapping cultural facts. The contemporary film criticism through its changeability and heterogeneity inscribed itself in the changes of the present cultural paradigm. It was “re-defined” by objective cultural, social and philosophical phenomena which determined its forms and shapes.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7374
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2005, Studia Historicolitteraria 5
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image