Zdigitalizowana (betonowa) dżungla. Miasto w grach wideo. Naśladownictwo
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Świątek, Paweł
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 169, Studia Poetica 2 (2014), s. [147]-157
Język: pl
Słowa kluczowe:
interactivitymimetic
imitation
video games
sandbox
immersion
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article describes the types of mimic relations that appear in video games (universalistic
and fragmentary) and the ways in which these types affect the mechanism of constructing
the reality of the game world. It discusses three levels of mimic relations which are used in
the analysis of examples. It depicts the behavior of the inhabitants of virtual cities in Fallout,
The Elder Scrolls and Grand Theft Auto game series. It also analyses the look of the particular
locations in GTA: San Adreas, Max Payne 3, Deus Ex: Human Revolution and TES: Skyrim games.
In the conclusion, the author points to the potential usefulness of the possible worlds’ theory
which, to some extent, bonds the highlighted levels of virtual reality, the creation of the
depicted world and the categories of interactivity and mimicry.