Show simple item record

dc.contributor.authorGarlej, Beatapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-06T19:15:02Z
dc.date.available2020-10-06T19:15:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 186, Studia Poetica 3 (2015), s. [23]-35pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8266
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article discusses the concept of the composition of a literary work and the aesthetic concretization as defined from the procedural point of view. The text refers to a specific definition of composition, stemming from Roman Ingarden’s theory of a literary work developed by Andrej Stoff, a literary theorist from Toruń. The main thread of the deliberations refers to the border of concretization that is lined out by the composition of a literary work. The latter, defined as the guarantee of the ontological identity of a literary work, cannot activate the “openness” category. Nevertheless, it turns out that with reference to so-called “border cases”, and the examples of architectural works of art “in progress” this restriction is not fully grounded, thus making the line of concretization difficult, if not impossible, to establish.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectthe composition of a literary worken_EN
dc.subjectaesthetic concretizationen_EN
dc.subjectconcretizationen_EN
dc.subjectopen compositionen_EN
dc.subjectUmberto Eco’s poetics of the open work of arten_EN
dc.subjectRoman Ingarden’s theory of a literary worken_EN
dc.subjectundefined placesen_EN
dc.subjectschematicismen_EN
dc.titleGranice konkretyzacji estetycznej wyznaczane przez kompozycję: rozważania wstępnepl_PL
dc.title.alternativeThe limits of aesthetic concretization determined by the composition: introductory deliberationsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record