Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorSzymański, Mirosław J.pl_PL
dc.date.accessioned2020-10-11T16:05:22Z
dc.date.available2020-10-11T16:05:22Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1643-6512
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8481
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractW warunkach gwałtownych zmian społecznych, gospodarczych i kulturowych dokonujących się w całym świecie problematyka pedagogiczna coraz częściej pojawia się wśród najważniejszych kwestii będących przedmiotem debaty publicznej. Zjawisko to nie powinno budzić zdziwienia, gdyż poziom wykształcenia, kompetencji społecznych i kwalifikacji zawodowych młodego pokolenia, a także ludzi dorosłych w coraz większej mierze decyduje o stanie społeczeństwa, kondycji gospodarki, poziomie kultury i jakości życia ludności. W Polsce istnieją szczególne powody wzrostu znaczenia edukacji. Czynnikami wyzwalającymi wzmożone potrzeby edukacyjne różnych grup społecznych w naszym kraju są wyzwania transformacji ustrojowej, z którymi wiążą się procesy demokratyzacji życia społecznego oraz tworzenia gospodarki rynkowej. Nie mniej ważną rolę ogrywają procesy integracji europejskiej wymagające szybkiego zmniejszania dystansu dzielącego nasz kraj od bardziej rozwiniętych krajów Europy Zachodniej. Przedstawiony w tym tomie zbiór rozpraw i studiów, przygotowany przez zespół pracowników Instytutu Nauk o Wychowaniu Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej oraz współpracujących z Instytutem wybitnych naukowców z innych ośrodków naukowych, zawiera opracowania o różnorodnej, acz w każdym przypadku doniosłej problematyce społecznej, pedagogicznej i oświatowej. Autorzy poszczególnych artykułów podejmują istotne kwestie socjologii edukacji, polityki edukacyjnej, aksjologii kształcenia i wychowania, dydaktyki, psychologii społecznej i rozwojowej, a także personalistycznej myśli społecznej. Stwarza to okazję do zaprezentowania złożoności i wielowymiarowości współczesnej problematyki pedagogicznej, a jednocześnie możliwość wyboru tych zagadnień, które w większym niż inne stopniu interesują poszczególnych czytelników. Znaczna część publikowanych w tym zbiorze tekstów była w pierwotnej wersji przedstawiona na organizowanych przez Instytut Nauk o Wychowaniu Akademii Pedagogicznej cyklicznych zebraniach naukowych „Edukacja w XXI wieku”. Wystąpienia poszczególnych autorów wywołały ożywioną dyskusję, stając się zarazem inspiracją do dalszych studiów, badań i polemik. Znajdują one miejsce w czasopiśmie „Debata Edukacyjna”, które stanowi organ naukowy Instytutu. Są zarazem zapowiedzią kolejnych pedagogicznych tomów Studia Paedagogica, które ukażą się w nieodległej przyszłości.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50. Studia Paedagogica 1pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

No Thumbnail [100%x80]

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord