Jak z jeża zrobić lisa, czyli o sposobach dynamizowania potencjału twórczego młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Bukowy, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [46]-54
Język: pl
Słowa kluczowe:
normlearned helplessness
auto-marginalisation
“threshold hypothesis”
creativity training
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The article features a theoretical analysis of the creative potential of persons with moderate
intellectual disability. Should creativity of those people be limited to only artistic, musical,
or dramatic expression? Or is it worth developing their cognitive skills through creativity
training activities? How to do that? What are the dilemmas of a special education teacher who
would like to enhance the artistic development of his or her pupils? The author of this paper
attempts at addressing these and other issues based on specialist literature and on his own
teaching experience.