• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2015, Studia Paedagogica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2015, Studia Paedagogica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technika komputerowa w terapii logopedycznej. – dlaczego warto ją wykorzystywać w pracy z dziećmi

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Technika komputerowa... (393.5KB)
Autor:
Lichota, Edyta Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 172, Studia Paedagogica 4 (2015), s. [113]-133
Język: pl
Słowa kluczowe:
logopedics
computer technology in logopedic therapy
multimedia aides
memory
attention
brain functioning
role of emotions in knowledge acquisition
concept of knowledge acquisition
multimedia education
studies of computer technology in education
computer technology in logopedic therapy
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article is a deliberation on the topic of the use of computer technology in the process of education, especially in logopedic therapy. It includes both the conclusions of the observations from own work, with able and disabled children in the school age, and the opinions of many scientists together with some of the studies in the area conducted by them. It is also an attempt to answer the question on the justification of bigger engagement of children in classes which include multimedia aides. The explanation and justification of this process has been found in the area of cognitive psychology, where the human mind is being compared to the computer. It also includes a short description of the organization and functioning of a human brain, including inter alia attention, memory, which play a very important role in gathering new education content. Furthermore, the author pays attention to the decisive role of emotions in acquiring new knowledge which influence the reception of a sensation even before realizing it. The article also includes the elaboration on multimedia education which starts to take a high position in the technology of education and has theoretical reference to psychological concepts of knowledge and skill gathering. It includes the research on the use of computer technology and description of computer programs used in a logopedic therapy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8564
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Paedagogica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image