• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Role of Academic Integration in Education on Environmental Protection and the Concept of the Entrepreneurial University

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The Role of Academic Integration... (309.7KB)
Autor:
Lonc, Elżbieta
Kantowicz, Ewelina
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 174, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4 (2014), s. [6]-16
Język: en
Słowa kluczowe:
academic integration
education
environmental protection
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The problem of activation and integration among university professors around the field of study named “environment protection” was particularly important in the early 90s of the last century due to the initiated socio-political changes and related higher education reform. The integration took on the nature of cyclical, annual national methodology conferences entitled “Protection of environment studies at the universities” (Wrocław, 1993, 2003, 2013, Cracow, 1994, 2004, Opole, 1995, 2007, Warsaw, 1996, 2006, 2011, Poznań, 1997, 2005, Gdańsk, 1998, Lublin, 1999, Toruń, 2000, Johannesburg, 2001, Olsztyn, 2002, Białystok, 2008, Zielona Góra, 2009, Katowice, 2010, Kielce, 2012). The new interdisciplinary field of study, entered on the ministerial list of courses in 1992, did not have a corresponding research discipline or relation to the tradition of education. The conference has become an important forum for the exchange of experiences and common understanding. The leading theme, which to this day is the subject of much debate and controversy, both at home and abroad, was the problem of multi- and interdisciplinary environment study, the course which is at the crossroads of many scientific areas. After twenty years of experiences, we ask the question, what we have achieved in the formulated goals of education, the structure of degree programs, developed teaching material, method and learning outcomes. The most important effects of the integration of domestic and international comparability of education programs are a relatively short period of implementation of ECTS, developing criteria and standards for the accreditation of UKA and PKA, the active participation of experts in accreditation procedures and the development of the area of learning outcomes. In practice, for those who manage it meant the ease of learning and the implementation of good academic practice. The challenge of interdisciplinarity in environmental education is the creation of a new legal situation of “environmental protection” discipline in two areas: life sciences and chemical sciences. This challenge can be summarized in the question: will the logic of further development be the loss of awareness of the need of interdisciplinary environmental protection? New challenges should act as an incentive to continue the tradition of regular meetings of the younger generation, who is responsible for the future of education in this increasingly important social field.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8744
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image