• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Role of Associations of Municipalities in Non-formal Education

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The Role of Associations... (274.3KB)
Autor:
Nieszporek, Katarzyna
Grodzińska-Jurczak, Małgorzata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 174, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4 (2014), s. [83]-88
Język: en
Słowa kluczowe:
non-formal education
municipality
sustainable development
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
All activities conducted by municipalities towards the sustainable development are important for environment protection – that is one of key factors of the concept of sustainable development. Therefore, developing programs and methods regarding environment protection for local communities is essential. Those programs should both provide principles of sustainable development and implement guidelines for local authorities. They should consist of educational information and suggestions of activities that may be taken by local authorities in order to engage inhabitants into the environment protection and increase their environmental awareness. This ultimately results in shifting the opinions and changing the attitudes in the community. This paper presents the results of the qualitative research (participant observation and interviews) conducted among representatives of the selected municipalities located in the provinces of Malopolska and Podkarpacie. The involvement of the governing body in the implementation of projects to improve the state of natural environment is extensive. It also requires much effort from teachers and students of local schools. In most cases, the main objective of those projects is to achieve quality standards consistent with the EU regulations taking into account the National Environmental Policy. According to the respondents of the interviews, projects financed from external sources directly affect development of local economy and support the implementation of educational activities. Actions in form of informal education conducted by municipalities contribute to a change in the attitude, habits and awareness of local communities and thus lead to the improvement of the quality of the natural environment. In most cases, these activities are concerned about particular field.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8750
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image