• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Raising Youth Awareness to Responsible Research and Innovation through Inquiry Based Science Education

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Raising Youth Awareness... (475.8KB)
Autor:
Maciejowska, Iwona
Apotheker, Jan
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 174, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4 (2014), s. [118]-125
Język: en
Słowa kluczowe:
Responsible Research and Innovation
educational projects
informal education
Community of Practice
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
This paper refers to an idea of Responsible Research and Innovation (RRI) and methods of its promotion. The educational project IRRESISTIBLE, proposed in the 7th Framework Programme, has been described there. The need for some kind of research code of conduct comes among others from the need to avoid past disasters, such as the large-scale use of asbestos and CFCs, and from the fear of unexpected and/or irreversible consequences of new discoveries. What distinguishes IRRESISTIBLE from other educational projects is the close cooperation of various groups, such as: teachers, science educators, researchers and museums in the so-called Community of Learners. The teaching materials developed will refer to cutting edge science discoveries and facilitate the introduction of RRI issues using Inquiry Based Science Education (IBSE) at schools and in the framework of non-formal education (implemented in the cooperation with museums and science centres). This paper raises a series of questions related to the introduction of modern research into schools, e.g. whether nanotechnology can be the context for teaching the basic chemical and physical concepts, already included in the school curriculum, such as the issue of scale, size depending properties etc.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8753
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image