dc.contributor.author | Gorczyński, Maciej | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-10-19T09:04:31Z | |
dc.date.available | 2020-10-19T09:04:31Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 239, Studia Poetica 5 (2017), s. [37]-47 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/8791 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | In this paper author considers the question, how literary canon is created and used in
education. The answer is based on four points which are: 1) history of the nation, 2) identity
of the reader – canon’s receiver, 3) rules of literature’s theory and 4) authority of the
educational institutions and the people involved. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w
projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | theory | en_EN |
dc.subject | rule | en_EN |
dc.subject | identity | en_EN |
dc.subject | education | en_EN |
dc.subject | canon | en_EN |
dc.subject | authority | en_EN |
dc.subject | nation | en_EN |
dc.title | Kanon szkolny i akademicki | pl_PL |
dc.title.alternative | School and academic canon | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |