Pokaż uproszczony rekord

dc.date.accessioned2020-10-23T17:57:06Z
dc.date.available2020-10-23T17:57:06Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.isbn83-87513-59-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8937
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractNiniejszy Rocznik zatytułowany Prace z Edukacji Obronnej stanowi drugi zeszyt wcześniejszej serii (Prace z Wychowania Obronnego I). Poświęcony jest sprawom wojskowości i obronności. Tematyka obejmuje zagadnienia teorii i historii wychowania obronnego, historii wojen i wojskowości, doktryn obronnych, edukacji obronnej, dydaktyki wychowania obronnego. Rocznik zawiera również noty biograficzne, komunikaty z konferencji naukowych i recenzje. Jest on odzwierciedleniem szerokiego spektrum zainteresowań naukowych pracowników Zakładu Wychowania Obronnego krakowskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej. Wielość zainteresowań pracowników Zakładu wynika z różnych specjalności przez nich reprezentowanych - od socjologa, pedagoga, zawodowego wojskowego po historyka i lekarza. W celu powiązania własnych badań naukowych z badaniami innych oraz wymiany doświadczeń, udostępniono łamy niniejszego Rocznika znaczącym przedstawicielom innych uczelni m.in.: dr. hab. Mieczysławowi Smoleniowi z Instytutu Historii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (autor m.in. Podwójnej gry Azeja, Straconej dekady - w latach 1993-1996, jako profesor, wykładał nauki polityczne w Hankuk University w Seulu), habilitantce dr Annie Siwik z Instytutu Nauk Społecznych Akademii Górniczo- Hutniczej w Krakowie (autorka PPS na emigracji w latach 1945-1956) oraz doktorantowi mgr. Krzysztofowi Kaczmarskiemu (nauczyciel historii w Liceum Ogólnokształcącym w Sanoku). Wydaje się to być ze wszech miar słuszne, pozwoli bowiem problematykę badawczą zaprezentować na szerszym forum. Publikowane w Roczniku Naukowo-Dydaktycznym materiały o charakterze teoretycznym mają służyć celom poznawczym, praktycznym i być przydatne zwłaszcza w kształtowaniu i doskonaleniu umiejętności wśród zawodowej kadry nauczycieli oraz studentów przyszłych nauczycieli wychowania obronnego, do których zresztą są szczególnie adresowane. Autorzy zakładają, że łamy Rocznika będą stanowiły nie tylko miejsce prezentacji ich własnych badań, ale i posłużą do zamieszczenia dyskusji o problemach związanych z wychowaniem obronnym, jako przedmiotem szkolnym i kierunkiem studiów.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 200. Prace z Edukacji Obronnej 2pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord