Jan Flis – współtwórcą współczesnej polskiej dydaktyki geografii
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Tracz, Mariola
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 148, Studia Geographica 4 (2013), s. [30]-39
Język: pl
Słowa kluczowe:
Jan Flisdydaktyka geografii
tożsamość naukowa
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The study shows the role of professor Jan Flis in the development of geography education in
the post-war era. His academic input into the discipline is expressed in 134 publications, out
of which 40 concern the topic of the didactics of geography. Professor’s interest in the field of
geography education focused on: the selection and structure of geographical material, forming
of theories in teaching and learning geography, function of geography in education and
cognitive development, education of geography teachers, and chosen aspects of teaching at
higher education institutions (universities).