Tourism development in small cities on the example of Pistoia in Tuscany
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Bajgier-Kowalska, Małgorzata
Rettinger, Renata
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 155, Studia Geographica 5 (2014), s. [77]-87
Język: en
Słowa kluczowe:
authenticitycompetitiveness
cultural tourism
urban tourism
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The dynamic development of tourism in many regions of the world causes competition boost
which, in turn, leads to a variety of changes in tourist offers. Tourism is an alternative for other
types of economic activity, this relates to spatial units of diverse area, including cities. The
tourist function can become the mechanism of local development for cities and the protection
of the cultural and natural heritage. The main goal of the article is to present the tourist potential
of a historical city and the possibilities of further development of tourist movement in
light of current tendencies of the world tourist market. The paper also includes an attempt to
analyze the structure of tourist product of the city of Pistoia basing on its location as a neighbor
of such large tourist centers as Florence or Pisa.