Od niepełnosprawności do turystyki dostępnej. Problem segmentacji rynku oraz kreowania produktów turystycznych do potrzeb osób z niepełnosprawnością
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Popiel, Marcin
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 170, Studia Geographica 7 (2014), s. [121]-132
Język: pl
Słowa kluczowe:
niepełnosprawnośćprodukt turystyczny
segmentacja rynku
turystyka osób niepełnosprawnych
turystyka dostępna
disability
tourism product
market segmentation
tourism for disabled people
accessible tourism
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Turystyka dostępna pozwala osobom niepełnosprawnym na samodzielne, sprawiedliwe
i godne funkcjonowanie podczas podróżowania. Jest to możliwe dzięki dostarczeniu im odpowiednich
produktów turystycznych, usług i środowiska. Jednakże proces kreowania produktów
dla potrzeb osób z dysfunkcjami jest czaso- i kosztochłonny (gdyż wymaga likwidowania
barier) i charakteryzuje się swoistymi zasadami. Artykuł prezentuje proces kreowania
produktów turystycznych powstających z myślą o osobach niepełnosprawnych, o różnym
rodzaju i stopniu schorzenia. Przybliżono również terminologię niepełnosprawności oraz
segmentacji rynku turystycznego, który odpowiada na potrzeby osób z dysfunkcjami. Accessible tourism allows people with disabilities to independent, fair and decent functioning
while traveling. This is made possible by providing them with dedicated tourism products,
services, as well as background. However, the process of creating products tailored to
the needs of people with disabilities is both time and money consuming, because it requires
breaking down barriers, but above all it is characterized by its own rules. The paper presents
the process of creating tourism products for people with disabilities of various type and degree
of disability, explains the term of disability and the segmentation of the tourism market,
which responds to the needs of people with disabilities.