• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategie czytania powieści Janusza L. Wiśniewskiego S@motność w Sieci

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Strategie czytania powieści... (804.3KB)
Autor:
Skowronek, Bogusław
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 67, Studia Historicolitteraria 9 (2009), s. [40]-50
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
In this article the author tries to show the sociological and cultural reasons of such popularity of Janusz L. Wiśniewski’s novel „Loneliness In the Web”. He claims, that the main reasons of success were not the literary criteria (Wiśniewski used the conservative model of narration, typical of classical realistic love story, joined with autobiographical context), but mainly the components referring to autobiographical and cultural aspects: the ability to satisfy readers` emotional needs, in the context of their life experiences and expectations (the concept of identification, counseling narration and therapeutic function), the ability to reflect social moods (the expression of fascination with the Web, the image of social changes in Poland after 1989 transformation) and placing the work in basic and fixed mental schemes (referring to stereotypes, conservatism of views and clear legitimation of dominant social discourses).
URI
http://hdl.handle.net/11716/9672
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2009, Studia Historicolitteraria 9
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image