Dormus, Katarzyna; Meissner, Andrzej; Sztobryn, Sławomir; Szmyd, Kazimierz; Zajaczkiwska, Nadia; Buczek, Katarzyna; Mykhailyshyn, Romana; Kwiatek, Jolanta; Kwiatek, Aleksandra; Bartkowiak, Edyta; Grzybowski, Romuald; Maliszewska, Agnieszka; Maliszewski, Tomasz; Olczak-Kardas, Monika; Skonieczny, Tomasz; Łapot, Mirosław; Krześniak-Firlej, Danuta; Firlej, Waldemar; Hertsyuk, Dmytro; Szylar, Anna; Walasek, Stefania; Bednarz-Grzybek, Renata; Nawrot-Borowska, Monika; Rędziński, Kazimierz; Kalinowska-Witek, Barbara; Król, Joanna; Wróblewska, Urszula; Kempa, Grażyna; Szarkowska, Agnieszka; Herod, Paweł; Osuch, Wiktor; Račeková, Katarína; Határ, Ctibor; Krasińska, Izabela; Magiera, Elżbieta; Kahl, Edyta; Radziszewska, Maria; Suchowiecka, Anita (Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012)
Do koncepcji „szkoły twórczej” – rozumianej zresztą bardzo szeroko (choćby ze względu na bardzo szerokie ramy chronologiczne), wręcz symbolicznie, odnoszą się zamieszczone w niniejszym tomie artykuły.
Osobie i poglądom ...