Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 32
Rzecz o wiedzy nauczycielskiej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)
Praca składa się z dziewięciu rozdziałów. Dwa pierwsze poświęcone są rozważaniom dotyczącym wiedzy nauczycieli i jej epistemologicznych aspektów. W rozdziale trzecim analizuję miejsce pedagogicznych treści wiedzy przedmiotowej ...
Społeczno-polityczne orientacje nauczycieli
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
Szkoła nowych czasów
(2013)
Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne
(Wydawnictwo Naukowe UP, 2015)
Zamysłem Redaktorek tej monografii i było przedstawienie miejsca, w którym dokonuje się proces edukacyjny. Atutem prezentowanych w poszczególnych rozdziałach
artykułów jest dostrzeżenie roli i znaczenia współczesnej szkoły ...
O ukrzesłowieniu rodziców w szkole
(2015)
Dobra współpraca pomiędzy szkołą i rodzicami dziecka ma istotny wpływ na jego funkcjonowanie w środowisku szkolnym. Niestety badania naukowe i obserwacja szkolnej codzienności przynoszą smutny obraz, a relacje pomiędzy ...
Wstęp
(2015)
Wartości kształcenia we współczesnej szkole
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010)
W książce na bazie literatury pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej, filozoficznej, dokonano klasyfikacji wartości ważnych w edukacji szkolnej i sformułowano ich definicje. Jako podstawę klasyfikacji przyjęto ...
Wartości kształcenia szkolnego a rola rodziców
(2011)
Nawiązując do badań własnych, autorka skupiła się na pozytywnych i negatywnych uwarunkowaniach realizowania wartości kształcenia w praktyce edukacyjnej. Wśród korzystnych czynników nauczyciele wskazywali na rolę środowiska ...
Między szkołą a domem : role zawodowe i rodzinne współczesnego nauczyciela
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)
Współczesne konteksty odpowiedzialności nauczyciela
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2004)