O ukrzesłowieniu rodziców w szkole
Autor:
Kwatera, Anna
Źródło: Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [70]-180
Język: pl
Słowa kluczowe:
relacjekomunikacja
rodzice
nauczyciele
relations
communication
parents
teachers
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Dobra współpraca pomiędzy szkołą i rodzicami dziecka ma istotny wpływ na jego funkcjonowanie w środowisku szkolnym. Niestety badania naukowe i obserwacja szkolnej codzienności przynoszą smutny obraz, a relacje pomiędzy nauczycielami i rodzicami pozostawiają wiele do życzenia. Autorka opisując sytuację rodziców, posługuje się parafrazą ,,ukrzesłowienia”. W artykule poszukuje odpowiedzi na trzy wiodące pytania: Jak jest? Jak może być? Jak osiągnąć więcej? Proper co-operation between school and parents has an essential influence on the way a child functions within the school environment. Unfortunately, academic research and observation of school reality provides a rather grim image and relations between teachers and parents leaves much to be desired. In describing parents' situation, the author uses a paraphrase of “enchairment". In the article she seeks answers to three key questions about said situation: what does it like now, what can it look like in the future, and how to achieve more?