Wyświetlanie pozycji 1-20 z 700

    • Abstrakta w rozwoju języka dzieci i młodzieży 

      Gąsiorek, Krystyna (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)
      W ciągu ośmiu lat nauki w szkole podstawowej uczniowie poznają wiele pojęć i terminów. Nie zdajemy sobie jednak sprawy z tego, jak one trwają w języku uczniów, ile z nich się rozprasza i ginie, a ile jest w pełni ...
    • Activity in the labor market in the context of sustainable development 

      Przybycień, Krzysztof K. (2015)
      For thousands of years mankind lived in groups of collectors, hunters, and finally shepherds dependent on environmental resources. Once these resources were exhausted people moved to the other areas. Settlers brought a ...
    • Adaptacyjny mikrokomputerowy system kontroli wiedzy studentów 

      Morbitzer, Janusz (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1992)
      Kontrola wiedzy jest nieodłącznym elementem procesu dydaktycznego. Jest ona przedmiotem zainteresowania zarówno ze strony nauczycieli akademickich, jak i studentów. Tym pierwszym dostarcza informacji o stopniu realizacji ...
    • Agresja i przemoc w środowisku szkolnym 

      Ostojski, Jan (2016)
      We współczesnym społeczeństwie polskim obserwuje się coraz większą agresję wśród dzieci i młodzieży. Kierowana jest najczęściej w stosunku do najbliższego otoczenia. Głównymi sprawcami agresji są młodzi ludzie pochodzący ...
    • Agresja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną : uwarunkowania i przejawy 

      Mikrut, Adam (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2005)
      W powszechnej opinii, wspartej wynikami badań empirycznych, lata transformacji społeczno-ustrojowej przyniosły, obok wielu pozytywnych zmian w życiu społecznym, również znaczny wzrost różnego rodzaju patologii społecznych, w ...
    • Aksjologiczne orientacje wychowania 

      Adamczyk, Dariusz; Kaleta-Witusiak, Małgorzata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2021)
      Celem niniejszej książki jest analiza zagadnienia wartości, zwłaszcza moralnych, podstaw wartości, a także ukazanie ich w perspektywie wychowania. Wartości moralne w wychowaniu stanowią główny nurt podjętej analizy. ...
    • Aktywizacja ucznia z niepełnosprawnością w różnych obszarach jego edukacji 

      Lubińska-Kościółek, Elżbieta; Oleńska-Pawlak, Teresa; Bombińska-Domżał, Anna; Wyczesany, Janina; Majewicz, Piotr; Buczek, Agnieszka; Wójcik, Anna; Dyduch, Ewa; Mikrut, Adam (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
      Publikacja, którą oddajemy w Państwa ręce, została opracowana przez pracowników Katedry Dydaktyki Specjalnej i Psychoedukacji Instytutu Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jej głównym celem jest ...
    • Aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną – rozwiązania baskijskie 

      Pasteczka, Magdalena (2017)
      The paper presents the issues connected with the rehabilitation and employment people with intellectual disabilities in the Basque Country. The text comprises of three parts and concludes with a summary. The first part ...
    • Aktywność młodzieży w cyberprzestrzeni 

      Solecki, Roman (Oficyna Wydawnicza Von Velke, Warszawa-Milanówek, 2017)
      W rozdziale I publikacji zostały scharakteryzowane cyberprzestrzeń, technologie informacyjno-komunikacyjne i opisane przemiany społeczne, które dokonują się pod ich wpływem. Szczególną uwagę skierowano na portale i ...
    • Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych 

      Ryk, Andrzej; Kosová, Beata; Głażewski, Michał; Kasáčová, Bronislava; Rostańska, Eugenia; Doušková, Alena; Grzywniak, Celestyna; Porubský, Štefan; Bilewicz-Kuźnia, Barbara; Pirozhenko, Tamara; Chartman, Ołena; Kostrub, Dušan; Tománková, Martina; Wojniak, Justyna; Babič, Nada; Grochowalska, Magdalena; Rengel, Katarina; Górecka-Mostowicz, Barbara; Smółka, Lucyna; Gavrish, Natalia; Sushchenko, Olga; Budniak, Alina; Trnka, Marián; Chowaniak, Jolanta; Rogozińska, Katarzyna; Ziarko, Andrzej; Czaja-Chudyba, Iwona; Cebulak, Andrzej; Šebeňová, Iveta; Parczewska, Teresa; Paśko, Ingrid; Šebeň, Vladimír; Kraszewski, Krzysztof; Nowak, Zbigniew; Nawolska, Barbara; Żądło, Joanna; Jacewicz, Agata; Pawlak, Bożena; Myśliwiec, Katarzyna; Stawecka, Anna; Weiner, Agnieszka; Ławrowska, Romualda; Kosek, Agnieszka; Severini, Eva; Reczek-Zymróz, Łucja; Maňourová, Zuzana; Vaškevič-Buś, Jovita; Vykoukalová, Věra; Valášková, Miriam; Glanowska, Monika; Šimik, Ondřej; Solińska, Urszula; Konderak, Tatiana; Malik, Magdalena; Dworska, Urszula; Miernik, Agnieszka; Zadęcka-Cekiera, Anna; Redlarska, Zofia; Jakubowska, Emilia; Biskup, Barbara; Partová, Edita; Kozera-Mikuła, Patrycja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)
      Wiązanie poznania z działaniem jest od dawna przedmiotem zainteresowań przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Ma to szczególne znaczenie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Integracja oddziaływań pedagogicznych ...
    • Analityk w środowisku walki o dominację i przetrwanie 

      Batorowska, Hanna (2017)
      Przedstawiono rolę analityka informacji w czasach traktowania informacji jako zasobu strategicznego oraz narzędzia walki informacyjnej. Wyodrębniono różne typy analityków i scharakteryzowano ich cechy oraz kompetencje. ...
    • Analiza czynników patogennych okresu rozwojowego determinujących poziom adaptacji u studentów w oparciu o model probabilistyczny 

      Grochmal-Bach, Bożena (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1982)
      The study presented dealt with the adaptation of students to their new environment and situation and was reduced to biopsychosocial conditionings of this process and the symptomatology of its disturbances. Having ...
    • Artyści w świecie pedagogiki – spotkania na polu sztuki 

      Łapot-Dzierwa, Kinga; Małoszowski, Robert; Baś, Kamil (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2018)
      Kultura i sztuka są potrzebne każdemu człowiekowi, bez względu na wiek czy wykształcenie. Nie każdy wprawdzie jest artystą, ale każdy może być odbiorcą dzieł sztuki i uczestnikiem wydarzeń kulturalnych. Musimy pamiętać, ...
    • Autyzm wyzwaniem naszych czasów 

      Gałkowski, Tadeusz; Gardziel, Andrzej; Kruk-Lasocka, Joanna; Olechnowicz, Hanna; Grochowska, Joanna; Markiewicz, Katarzyna; Ciećkiewicz, Ewa; Zaorska, Marzenna; Budzińska, Anna; Kubach, Irena; Ratajczak, Maria; Grochmal-Bach, Bożena; Lubińska, Elżbieta; Wlazło, Marcin; Sekułowicz, Małgorzata; Makiełło-Jarża, Grażyna; Kaiser-Grodecka, Irmina; Ciupa, Anna; Różalska, Regina A.; Mironowska, Kamila; Kondracka, Ewa; Minczakiewicz, Elżbieta M.; Stano, Grzegorz; Olewicz, Ewa; Chromik, Joanna; Ilis, Małgorzata; Syczyło, Małgorzata; Rybicka, Małgorzata; Wyczesany, Janina; Ucinyk, Aleksandra; Błeszyński, Jacek; Wroniszewska, Maria; Pisuła, Ewa; Garncarz-Podlasko, Aneta; Maurer, Alicja; Arczyński, Krzysztof; Walczak, Marzena (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
      Autyzm - mimo prawie 60-letniej historii - stanowi w dalszym ciągu wyzwanie dla nauki w nadchodzącym wieku. Pogłębiając wiedzę o etiologii, diagnozie i terapii wciąż poszukujemy mechanizmów neurofizjologicznych, chemicznych ...