• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Artyści w świecie pedagogiki – spotkania na polu sztuki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Artyści w świecie pedagogiki... (10.34MB)
Autor:
Łapot-Dzierwa, Kinga
Małoszowski, Robert
Baś, Kamil
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
ISBN: 978-83-8084-255-7
Język: pl, en, ru
Słowa kluczowe:
artyści
pedagogika
sztuka
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Publikacja powstała w ramach Projektu realizowanego przez KEA – zadanie: Artyści w świecie pedagogiki. Spotkania na polu sztuki, sztuka jako przestrzeń kształtowania kompetencji kulturowych i artystycznych dzieci i młodzieży – implikacje edukacyjne, finansowane w ramach umowy Nr 589/P-DUN/2017 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
Streszczenie
Kultura i sztuka są potrzebne każdemu człowiekowi, bez względu na wiek czy wykształcenie. Nie każdy wprawdzie jest artystą, ale każdy może być odbiorcą dzieł sztuki i uczestnikiem wydarzeń kulturalnych. Musimy pamiętać, że w dobie zachodzących globalnych zmian nasza świadomość kulturowa i wrażliwość estetyczna powinny stanowić podstawowe wartości. Przestrzeń kultury i sztuki wypełniona jest dziełami zawierającymi najistotniejsze przekazy dotyczące kondycji humanistycznej poszczególnych jednostek ludzkich i całych społeczności. Język, za pomocą którego zostały stworzone, posiada kształt i formę ujawniającą różnorodne kanony piękna. Wielość pomysłów, niekonwencjonalnych rozwiązań tworząca konstrukcję dzieł jest niewyczerpanym źródłem informacji. Istotą edukacji (w tym również plastycznej) jest konfrontacja naturalnych cech twórczych dziecka z tradycją i wartościami sztuki. To próba połączenia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości w jeden ciąg zjawisk kulturowych. To nieustanne ożywianie języka sztuki, dla którego wyobraźnia dziecka jest przyszłością świata. Znajomość tego języka pozwala porozumiewać się różnym kulturom, rozmawiać z twórcami za pośrednictwem ich dzieł poza czasem i przestrzenią. Przede wszystkim jednak umożliwia rozwój osobowości i twórczych zdolności dziecka. Sprzyja poszukiwaniu i kształtowaniu uniwersalnych wartości.
 
Everyone needs culture and art, no matter their age or education. Even though not everyone is an artist, everyone can participate in cultural events and be an art recipient. One has to remember that in this age of global change, our cultural awareness and aesthetic sensitivity ought to be seen as fundamental values. The area of art and culture is teeming with artworks encapsulating important messages on human condition, both in general and as individuals. The language in which they were created reflects various beauty canons. The variety of ideas and unconventional deliveries contained within works of art has been an endless source of information. The essence of education (including visual arts education) is to confront a child’s natural creative dispositions with the traditions and values of art. It is an attempt to interconnect the past, the present, and the future into one continuous cultural string. It is to ceaselessly animate the language of art for which a child’s imagination is the future of the world. To use this language proficiently equals understanding between cultures and the ability to converse with artists through their works outside time and space. Above all, familiarity with the language of art allows a child to develop their personality as well as their creativity. It furthers the process of seeking and structuring universal values.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/4170
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image