• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Agresja i przemoc w środowisku szkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Agresja i przemoc... (292.5KB)
Autor:
Ostojski, Jan
Źródło: Bezpieczeństwo w nowych czasach / redakcja Zbigniew Kwiasowski, Katarzyna Pabis-Cisowska, Marek Pietrzyk. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. [169]-188
Język: pl
Słowa kluczowe:
agresja
przemoc
alkoholizm
prymitywizm moralny
przestępczość
brak opieki
niestabilność emocjonalna
chłód uczuciowy
zaburzone relacje rodzinne
młodzież szkolna
aggression
violence
alcoholism
moral rudeness
crime
lack of care
emotional instability
emotional coldness
disrupted family relationships
school children
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
We współczesnym społeczeństwie polskim obserwuje się coraz większą agresję wśród dzieci i młodzieży. Kierowana jest najczęściej w stosunku do najbliższego otoczenia. Głównymi sprawcami agresji są młodzi ludzie pochodzący z rodzin o niskim statusie społecznym, ekonomicznym i kulturowym. Zaniedbywanie młodych przez starszych, brak zaspokajania ich potrzeb biologicznych i emocjonalnych stanowią podstawę do rozwoju agresji. Czynniki te skumulowane z brakiem opieki i więzi emocjonalnej oraz wychowywaniem w chłodzie uczuciowym i zaburzonych relacjach rodzinnych powodują, że młodzież i dzieci zaspokajają własne potrzeby poza domem. W takich warunkach nie tylko w rodzinach patologicznych, ale i w tych tzw. dobrych domach wyrastają dzieci agresywne i złośliwe.
 
In the contemporary Polish society aggression among children and adolescents is becoming more and more visible. It is directed mostly towards the immediate environment. The main perpetrators of violence are young people from families of low social, economic and cultural status. Negligence of the young by the elders, lack of satisfying their biological and emotional needs form the basis for the development of aggression. These factors, cumulative with the lack of care and emotional bond and upbringing in the cold and emotionally disturbed family relationships, cause the youth and children to meet their own needs outside the home. Under such conditions, aggressive and malignant children grow not only in pathological families, but also in the so-called “good homes”.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12511
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image