dc.contributor.author | Jasińska, Agnieszka | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T19:47:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T19:47:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 121, Studia de Cultura 4 (2012), s. [171]-179 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/10008 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | This article is an attempt to draw readers’ attention on the role of borrowings from Roman
languages in teaching Polish as a foreign language. Those borrowings are a large, but still
underestimated group in lexical supply of Polish. Author has shown the results of her research
concerning ability to recognize Roman borrowings among people learning Polish as a foreign
language at basic level and her conclusions made from the research. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | język polski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | zapożyczenia z języków romańskich | pl_PL |
dc.subject | nauczanie słownictwa | pl_PL |
dc.subject | rozumienie tekstu | pl_PL |
dc.subject | transfer pozytywny i negatywny | pl_PL |
dc.subject | autonomia w uczeniu się języków obcych | pl_PL |
dc.subject | polish as a foreign language | en_EN |
dc.subject | borrowings from Roman languages | en_EN |
dc.subject | teaching vocabulary | en_EN |
dc.subject | positive and negative transfer | en_EN |
dc.subject | autonomy in learning of foreign languages | en_EN |
dc.title | Zapożyczenia z języków romańskich – gorsze zapożyczenia? Rola galicyzmów i italianizmów w nauczaniu języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title.alternative | Borrowings from Roman languages – worse borrowings? The role of galicizms and italianizms in teaching polish as a foreign language | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |