dc.contributor.author | Budzowska, Małgorzata | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-21T20:43:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T20:43:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 279, Studia de Cultura 11 (2) (2019), s. [6]-19 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/10012 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Artykuł podejmuje zagadnienie zastosowania multimediów w inscenizacji dramatu antycznego,
poddając analizie spektakl Tomasza Bazana I Ifigenia z Teatru Nowego im. Kazimierza
Dejmka w Łodzi, będący adaptacją tragedii Eurypidesa pt. Ifigenia w Aulidzie. Artykuł proponuje
konkluzje dotyczące trzech aspektów istnienia mediów w dziele scenicznym Bazana.
Po pierwsze, wskazuje na zastosowanie mediów jako metody poszerzenia problematyki społecznej
rozważanej na scenie. Po drugie, omawia maszynerię medialną jako nowe narzędzia
medium teatru. I po trzecie, wskazuje i analizuje kategorialne różnice między teatrem ciał
a teatrem ciał i elektronicznych obrazów. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article focuses on the implementation of multimedia in ancient drama. The analysis
concerns the performance And Iphigenia by Tomasz Bazan (from the Nowy Theatre in Lodz),
which is based on the Euripides’ tragedy Iphigenia in Aulis. The paper contains remarks on
three aspects of media existence in stage work by Bazan. Firstly, it indicates the use of media
as a method of broadening social issues considered on stage. Secondly, it discusses media
machinery as new tools for the medium of theatre. And thirdly, it points out and analyses
the categorial differences between a purely corporeal theatre and a theatre of bodies and
electronic images. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | media | pl_PL |
dc.subject | dramat antyczny | pl_PL |
dc.subject | Eurypides | pl_PL |
dc.subject | Tomasz Bazan | pl_PL |
dc.subject | Ifigenia | pl_PL |
dc.subject | media | en_EN |
dc.subject | ancient drama | en_EN |
dc.subject | Euripides | en_EN |
dc.subject | Tomasz Bazan | en_EN |
dc.subject | Iphigenia | en_EN |
dc.title | Multimedialność w inscenizacji dramatu antycznego. I Ifigenia Tomasza Bazana | pl_PL |
dc.title.alternative | Multimediality in staging of ancient drama. And Iphigenia by Tomasz Bazan | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |