Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBielańska, Anitapl_PL
dc.date.accessioned2020-12-22T17:33:53Z
dc.date.available2020-12-22T17:33:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 218, Studia de Cultura 9 (1) (2017), s. [206]-214pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10076
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe article analyzes the four first films of the director Vittorio De Sica: Rose scarlatte (1940), Maddalena zero in condotta (1941), Teresa Venerdì (1941) e Un Garibladino in convento (1942). emphasizing their political, social and cultural context. The analysis of individual works reveals their implicit messages (for example women’s emancipation, the repressive nature of the institutions and the problem of Strapaese and Straccittà), cleverly hidden under a comic mask.en_EN
dc.description.abstractArtykuł analizuje cztery pierwsze filmy Vittoria De Siki: Szkarłatne róże (1940), Magdaleno, dwója ze sprawowania (1941), Teresa Venerdì (1941) oraz Un Garibladino in convento (1942), pod kątem ich kontekstu politycznego, społecznego i kulturowego. Analiza poszczególnych dzieł pozwala ukazać ich zawoalowane przesłanie (np. dotyczące emancypacji kobiet, represyjnej natury instytucji oraz problematyki Strapaese i Straccittà), ukryte pod maską komizmu.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.subjectVittorio De Sicaen_EN
dc.subjectcinemaen_EN
dc.subjectfascismen_EN
dc.subjectemancipationen_EN
dc.subjectRisorgimentoen_EN
dc.subjectVittorio De Sicapl_PL
dc.subjectkinopl_PL
dc.subjectfaszyzmpl_PL
dc.subjectemancypacjapl_PL
dc.subjectRisorgimentopl_PL
dc.titleNon solo Ladri di biciclette. L’Italia fascista nei primi film di Vittorio de Sicait_IT
dc.title.alternativeNon only the Bicycle Thieves – Fascist Italy in the first movies by Vittorio de Sicaen_EN
dc.title.alternativeNie tylko Złodzieje rowerów – faszystowskie Włochy w pierwszych filmach Vittoria de Sikipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord