Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDługosz, Piotrpl_PL
dc.date.accessioned2021-01-21T12:03:37Z
dc.date.available2021-01-21T12:03:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationWyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19 / redakcja naukowa: Norbert G. Pikuła, Katarzyna Jagielska, Joanna M. Łukasik. - Kraków, 2020. - S. [71]-94 (Biblioteka Instytutu Spraw Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 13)pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10102
dc.description.abstractArtykuł ma na celu zaprezentowanie zdalnej edukacji wśród uczniów zamieszkałych na obszarach wiejskich. Do realizacji tego zadania została zastosowana metodologia badań jakościowych. Za pomocą czternastu wywiadów swobodnych z uczniami szkoły podstawowej i średniej zrekonstruowano warunki, w jakich prowadzone było nauczanie na odległość. Z analizowanego materiału wynika, że zdalne nauczanie przyniosło badanej młodzieży sporo problemów. Wiązały się one nie tylko z kwestiami technicznymi i niską jakością połączenia z internetem. Wynikały też z kwarantanny i zasad społecznej izolacji. Brak kontaktu z rówieśnikami stał się jedną z głównych bolączek zdalnej edukacji. Zamieszkanie na obszarach wiejskich wydaje się mieć jednak też pozytywny wpływ na przechodzenie procesu społecznej izolacji i recepcji zdalnego nauczania. Zamieszkujący je uczniowie mogli w większym stopniu prowadzić aktywność fizyczną i odpocząć od uciążliwych dojazdów do szkoły poza miejsce zamieszkania.pl_PL
dc.description.abstractThe article aims to present the advantages and disadvantages of distance learning among students from rural areas. The methodology of qualitative research was used to carry out the research. With the use of 14 free-form interviews with primary and secondary school students, the conditions in which the students were participating in distance learning were reconstructed. The analysed material shows that distance learning brought many problems to the young people surveyed. Not only were the problems connected with technical issues and the quality of the Internet connection, but also they resulted from the quarantine and the rules of social isolation. The lack of contact with peers became one of the major problems of distance learning. Nonetheless, inhabiting rural areas also seems to have a positive impact on getting through the process of social isolation and distance learning. The students could be engaged in physical activities to a greater extent and they also could have a break from inconvenient commuting to school.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectzdalna edukacjapl_PL
dc.subjectlockdownpl_PL
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.subjectobszary wiejskiepl_PL
dc.subjectbadania jakościowepl_PL
dc.subjectdistance learningen_EN
dc.subjectlockdownen_EN
dc.subjectstudentsen_EN
dc.subjectrural areasen_EN
dc.subjectqualitative researchen_EN
dc.titleBlaski i cienie zdalnej edukacji wśród uczniów z obszarów wiejskichpl_PL
dc.title.alternativeThe pros and cons of distance learning for students from rural areasen_EN
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord