Potencjał błędu. Bat Country on LCD Leszka Onaka w mash‑upowym dialogu z Trenem I Jana Kochanowskiego
View/ Open
Author:
Bodzioch-Bryła, Bogusława
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 312, Studia Historicolitteraria 20 (2020), s. [248]-262
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
Leszek OnakJan Kochanowski
remiks
mash‑up
e‑poezja
Leszek Onak
Jan Kochanowski
remiks
mash‑up
e‑poetry
Date: 2020
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The text focuses on the analysis and interpretation of the poem Bat Country on LCD by Leszek
Onak, which is a new media, subversive processing of Lament 1 – one of the threnodies by
Jan Kochanowski, the work which is well‑
established in the literary tradition. Due to the
processes mentioned above, Kochanowski’s poem has been subject to a rapid and radical
generative transformation. The authors emphasise that the work of Onak differs significantly
from the previous artistic acts of Kochanowski’s followers because Onak grounds his creative
strategy in the references to the sphere of new technologies, hybridisation processes, the
programming language and, first of all, he uses the subversive remix and mash‑up strategies,
which results in a radical change of both, the situation of artistic communication and the
reception behaviours.