Children’s Memory and Learning Process
View/ Open
Author:
Noga, Henryk
Nesterak, Tomasz
Vargová, Mária
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 180, Studia Technica 8 (2015), s. [107]-111
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
educationlearning
memory
child
Date: 2015
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Children have different innate abilities, tendencies and drives that are used when gaining
new experiences and learning about the surrounding world. Learning leads to the behaviour
changes. Experiences of the individual condition their learning. Intelligence, memory,
structure and organization of information are important elements that help gain new
knowledge and skills. Successful learning also depends on psychophysical conditions of an
individual.