• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Arte et Educatione
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gry terenowe Daniela Rycharskiego jako animacja więzów pokrewieństwa

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Gry terenowe... (421.4KB)
Autor:
Plińska, Weronika
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 217, Studia de Arte et Educatione 11 (2016), s. [61]-71
Język: pl
Słowa kluczowe:
anthropology of art
kinship
totemism
participatory art projects
“new folk art”
Kurówko
Warsaw Museum of Modern Art
peasant activism
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The field game of Daniel Rycharski was a participatory art project curated by Szymon Maliborski from the Museum of Modern Art in Warsaw and conducted in the artist’s home village Kurówko, North Mazovia, in 2014. In cooperation with local contributors, Rycharski prepared a set of field games, such as: “fertilizing the field with manure” or “gathering edible weeds” to entertain visitors from Warsaw. In this article, drawing on my ethnographic data and selected interpretations, I argue that the main topic of The field games were kin-based social relationships. The aim of the project was to bring together those who Rycharski imagined as “descendants” of Polish peasants and their forgotten “ancestors”. The majority of participants were employees of cultural institutions, so his project also aimed at renegotiation of the conditions under which contemporary “new folk art” can be created.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10305
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia de Arte et Educatione 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image