dc.contributor.author | Cassens, Manfred | pl_PL |
dc.contributor.author | Prasch, Christine | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T16:23:27Z | |
dc.date.available | 2021-02-09T16:23:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Labor et Educatio. 2019, nr 7, s. [61]-87 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/10400 | |
dc.description.abstract | Research-based learning is an outstanding and very demanding form of
university education. Established teaching/learning formats have to be overcome,
which begins with time-consuming didactic considerations of course planning, continues
during the supervision of students during the semester and leads to a completely
different interpretation of the role of teachers. On the basis of necessary didactic
preliminary considerations for the realization of research-based learning in a higher
education context, the article introduces the concrete thematic implementation in the
case study of the “Introduction to Scientific Work” module. In order to be able to reflect
research-based learning under the paradigms of self-regulated and self-organized
learning again and again, in team meetings at the horizontal level of the students, it
proved to be useful to have a common topic to be worked on during the conception of
the module. Due to the fact that all participants in the yet unfinished pilot project are
studying one of the variants in the field of public health, initial experiences in a methodologically
qualitative social space analysis appeared to be manageable. On the basis
of some target group-oriented comments on social epidemiology, the contribution describes
the scientific significance of social space. On this basis, the implementation of
the didactics of research-based learning in six courses, each consisting of four teaching
units of 45 minutes, is presented. | en_EN |
dc.description.abstract | Nauka oparta na badaniach naukowych jest wybitną i bardzo wymagającą
formą edukacji uniwersyteckiej. Ugruntowane formaty nauczania/uczenia się
muszą zostać przezwyciężone, co zaczyna się od czasochłonnych rozważań dydaktycznych
nad planowaniem kursów i jest kontynuowane w trakcie nadzoru nad studentami
w trakcie semestru i prowadzi do zupełnie innej interpretacji roli nauczycieli.
Na podstawie niezbędnych wstępnych rozważań dydaktycznych dotyczących realizacji
kształcenia opartego na badaniach naukowych w kontekście szkolnictwa wyższego, w
artykule przedstawiono konkretną realizację tematyczną w studium przypadku modułu
„Wprowadzenie do pracy naukowej”. W celu odzwierciedlenia uczenia się opartego
na badaniach naukowych w paradygmatach samoregulującego się i samoorganizującego
uczenia się raz po raz, na spotkaniach zespołu na poziomie poziomym studentów,
przydatne okazało się posiadanie wspólnego tematu, nad którym należy pracować
w trakcie opracowywania koncepcji modułu. Z uwagi na fakt, że wszyscy uczestnicy
nieukończonego jeszcze projektu pilotażowego badają jeden z możliwych wariantów
w dziedzinie zdrowia publicznego, początkowe doświadczenia w metodologicznie jakościowej
analizie przestrzeni społecznej okazały się możliwe do zrealizowania. Na
podstawie niektórych uwag dotyczących epidemiologii społecznej, skierowanych do
grup docelowych, wkład ten opisuje naukowe znaczenie przestrzeni społecznej. Na tej
podstawie przedstawiono realizację dydaktyki uczenia się w oparciu o wyniki badań
w sześciu kursach, z których każdy składa się z czterech 45-minutowych jednostek
dydaktycznych. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.subject | Research-based learning | en_EN |
dc.subject | university didactics | en_EN |
dc.subject | social epidemiology | en_EN |
dc.subject | social space analysis | en_EN |
dc.subject | Munich | en_EN |
dc.subject | Nauka oparta na badaniach naukowych | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka uniwersytecka | pl_PL |
dc.subject | epidemiologia społeczna | pl_PL |
dc.subject | analiza przestrzeni społecznej | pl_PL |
dc.subject | Monachium | pl_PL |
dc.title | The Importance of Research-Based Learning as a Didactic Necessity in German Public Health Degree Programs | en_EN |
dc.title.alternative | Znaczenie kształcenia opartego na badaniach naukowych w programach studiów dydaktycznych – w niemieckich programach studiów w zakresie zdrowia publicznego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |