Music Education as an Important Part of the Educational Process of Children Aged 7–11
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Karp, Paulina
Źródło: Labor et Educatio. 2018, nr 6, s. [61]-72
Język: en
Słowa kluczowe:
musical educationearly childhood education
child development
participation in culture
musical activity
edukacja muzyczna
edukacja wczesnoszkolna
rozwój dziecka
uczestnictwo w kulturze
aktywność muzyczna
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Education of children at 7–11 age is characterized as multifaceted. It covers
both the intellectual development of the individual and the sphere of their personality,
as well. The article discusses the subject of music education as a field that supports
overall human development, shapes their sensitivity, stimulates the development of
social competences, and prepares for active participation in culture. The objects of
consideration were the aims of music education. Their detailed analysis allows to
determine the importance of this marginalized field in the educational process. The
text presents not only the benefits of stimulating the musical development of children
but also the risks posed by omitting it in school situations. The specificity of didactic
activities related to the musical activity of children at the first level of education is also
presented. Edukacja dzieci w młodszym wieku szkolnym ma charakter wielopłaszczyznowy
– obejmuje zarówno działania wspierające rozwój intelektualny jednostki,
jak również oddziaływania na sferę jej osobowości. W artykule podjęto temat edukacji
muzycznej jako dziedziny, która wspiera holistyczny rozwój człowieka, kształtuje
jego wrażliwość, stymuluje rozwój kompetencji społecznych, a także przygotowuje do
aktywnego uczestnictwa w kulturze. Przedmiotem rozważań uczyniono cele edukacji
muzycznej. Ich szczegółowa analiza pozwala określić znaczenie tej marginalizowanej
dotąd dziedziny w procesie edukacyjnym. W tekście przedstawiono nie tylko korzyści
wynikające ze stymulowania rozwoju muzycznego dzieci, ale także zagrożenia, jakie
niesie ze sobą pomijanie tej sfery w edukacji formalnej. Przybliżono także specyfikę
działań dydaktycznych odnoszących się do aktywności muzycznej dzieci na pierwszym
etapie edukacyjnym.