Prevention of Burnout in Educational Professionals
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Hanušová, Jaroslava
Prokop, Jiří
Źródło: Labor et Educatio. 2018, nr 6, s. [193]-199
Język: en
Słowa kluczowe:
burnoutworkload
risk and protective factors
educational professional
zespół wypalenia zawodowego
obciążenie pracą
czynniki ryzyka i ochrony
pedagog/nauczyciel
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
This long-term study aims to map protective factors that education professionals
deem important for burnout prevention. The research sample includes 160 education
professionals for the time being. The study uses a qualitative method (20 group
discussions). Due to the size of the sample and continuation of the research, it is not
possible to generalise the presented data. However, the authors believe that all signs or
symptoms of burnout should be taken very seriously. The situation may be solved by
systematic training of education professionals based on the acquisition of social skills
by means of self-experience training. Długoterminowe badania mają na celu określenie czynników
ochronnych, które nauczyciele/pedagodzy uważają za ważne przy zapobieganiu syndromowi
wypalenia zawodowego. Próbę badawczą, w chwili obecnej, stanowi 160
pedagogów/nauczycieli. W badaniach wykorzystano metodę jakościową (20 wywiadów
grupowych). Ze względu na wielkość próby i nadal trwające badania ankietowe,
prezentowane badanie nie może być uogólnione. Autorzy jednak są zdania/uważają,
że należy brać bardzo poważnie wszystkie wskazania czy przejawy zespołu wypalenia
zawodowego. Rozwiązaniem może być systematyczne kształcenie nauczycieli, które
byłoby oparte na zdobywaniu umiejętności społecznych i doświadczenia poprzez
trening.