• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivational and Value-based Component as One of the Structural Elements of Engineering Educators’ Readiness for Professional Mobility

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Motivational and Value-based... (175.0KB)
Autor:
Malyshevskyi, Oleh
Źródło: Labor et Educatio. 2020, nr 8, s. [27]-36
Język: en
Słowa kluczowe:
professional mobility
valuative and motivated component
motivation
values
engineers-teachers’ readiness for professional mobility
mobilność zawodowa
składnik motywacyjno-wartościowy
motywacja
wartości
gotowość do zawodowej mobilności inżynierów-pedagogów
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In theoretical study of readiness of engineers-teachers of computer sciences for professional mobility, a valuative and motivated component is stated as a systemforming element and plays an important role in the process of forming a system of personal and professional values and goals. Valuative and motivated goals of an engineer-teacher reproduce social, professional and personal importance of vocational education, and influence formation of a purposeful creative mastering of professional competences necessary for development of professional mobility. The valuative and motivated sphere of would-be specialists is proved to be a significant instrument of socialization and adaptation to social and professional activities.
 
Teoretyczne badanie gotowości inżynierów-pedagogów o profilu komputerowym do mobilności zawodowej wykazało, że składnik motywacyjno-wartościowy jako jeden z jej systemowych konstruktów odgrywa szczególną rolę w procesie kształtowania się systemu wartości i postaw osobisto-zawodowych. Cele motywacyjno- wartościowe inżyniera-pedagoga odtwarzają społeczne, zawodowe i osobiste znaczenie edukacji zawodowej i wpływają na kształtowanie celowego kreatywnego opanowania kompetencji zawodowych niezbędnych do rozwoju mobilności zawodowej. Udowodniono, że motywacyjno-wartościowa sfera przyszłego specjalisty jest istotnym narzędziem socjalizacji i adaptacji do działalności społecznej i zawodowej.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/10437
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Labor et Educatio ; Nr 8/2020

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image