The Changing Nature of Work and a Need to Prepare Teachers for Involvement in Innovative Work During and After the Pandemic
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Madalińska-Michalak, Joanna
Raykov, Milosh
Źródło: Labor et Educatio. 2020, nr 8, s. [151]-168
Język: en
Słowa kluczowe:
labour marketinnovative work
COVID-19
distance education
teacher education
Poland
rynek pracy
praca innowacyjna
COVID-19
edukacja zdalna
edukacja nauczyciela
Polska
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The article presents a study which main objective was to expand knowledge
on teachers’ experiences, readiness, and conditions for effective reaction to significantly
changed social circumstances and conditions of their work. The study was performed
amongst primary and secondary teachers in Poland, using a proprietary online survey.
The study found that the majority of teachers have access to the required equipment
and traditional educational resources. However, a significant number of teachers still
need recourses required for the distance education. The study also found that the
majority of teachers feel very well or adequately prepared for work in new conditions.
Yet, a considerable number of teachers still indicate a need for additional training and
support, although a vast majority of them are intensively involved in various forms of
innovative work and self-directed learning. On a basis of the study results, the authors
recommend a number of topics and directions for pre-service teacher education at
universities and continuous professional development. These recommendations can
contribute to the quality of education during the COVID-19 pandemic and in postpandemic
conditions. W artykule ukazano badania, których głównym celem było poszerzenie
wiedzy na temat doświadczeń nauczycieli, ich gotowości i warunków skutecznego reagowania
na silnie zmienione warunki społeczne i warunki pracy nauczycieli. Badanie
zostało przeprowadzone za pomocą autorskiej ankiety internetowej wśród nauczycieli
szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce. Badanie wykazało, że większość
nauczycieli ma dostęp do wymaganego sprzętu i tradycyjnych zasobów edukacyjnych.
Jednak znaczna część nauczycieli nadal potrzebuje środków niezbędnych do kształcenia
na odległość. Badanie wykazało również, że większość nauczycieli czuje się bardzo
dobrze lub odpowiednio przygotowana do pracy w nowych warunkach. Niemniej
jednak wielu nauczycieli wykazuje potrzebę dodatkowego szkolenia i wsparcia, choć
zdecydowana większość z nich intensywnie angażuje się w różne formy innowacyjnej
pracy i samokształcenia. Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki badań, autorzy przedstawiają
szereg rekomendacji dotyczących tematów i kierunków kształcenia nauczycieli
na uczelniach wyższych oraz ustawicznego doskonalenia zawodowego. Przedstawione
rekomendacje mogą wpłynąć na jakość edukacji w okresie pandemii COVID-19 oraz
w warunkach po pandemii.