• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2010, Studia Sociologica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2010, Studia Sociologica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nieświęte sacrum czy sakralizacja profanum? Istota i symbolika galerii handlowych w cywilizacji konsumpcyjnej

Thumbnail
View/Open
Nieświęte sacrum... (1.132Mb)
Author:
Muszyński, Wojciech
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 75, Studia Sociologica 3 (2010), s. [171]-181
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
The aim of this article is to show, on the example of shopping centres, the symbolic sphere of consumption, which is characterized by the more and more blurred borderline between the sacred and the profane. The article presents an analysis of shopping malls in a modern city space, in the context of consumptive civilization, in which large-surface shopping centres become one of the most significant venues of the public space. They not only attract people for practical reasons, but also, through shaping the taste of the customers and creating new behavioural patterns, they transform the symbolism and valuation of the city space and time. It is even argued that such places acquire sacred meaning, as the symbolism of gift, sacrifice and feast can be traced in them; the quasi-religious symbols and associations also function as elements of marketing. Regardless of the associated controversy, it may be claimed that modern shopping centres contribute to the creation of a new order.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10467
Collections
  • 2010, Studia Sociologica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image