Opinie nauczycieli zawodu o powodzeniach i niepowodzeniach w pracy dydaktyczno-wychowawczej
View/ Open
Author:
Vargová, Mária
Noga, Henryk
Depešová, Jana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 74, Studia Technica 3 (2010), s. [239]-253
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2010
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
The issue of success and failure in work of a teacher is treated as a whole in pedeutological
literature, the analysis concerning the didactic aspect (connected with the very teaching) or
the educational aspect (connected with bringing up). The research was concerned with the
beginnings of young teachers’ professional careers, their psychophysical characteristics and
the features of a professional personality necessary for a person to become a good teacher, as
well as the range of indispensable skills and knowledge.