Sytuacja nie(do)słyszących studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, jako wymiar wsparcia i autonomii
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Jakoniuk-Diallo, Anna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 184, Studia Paedagogica 5 (2015), s. [119]-129
Język: pl
Słowa kluczowe:
person with hearing impedimentdeaf and hearing impaired students
quality of support given to students with disabilities
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Deaf and hearing impaired students are the most numerous group of people with disability,
studying at all levels and all specialities at the AMU. The quality of support provided to them
in this matter appears to be, despite the efforts of the University authorities, still not enough.
This can be seen in both the results of an audit, and studies realised on individual faculties.
One of such faculties is the Faculty of Educational Sciences, a place most commonly picked by
people with hearing impediment. Despite their preferences, the students themselves point
to the barriers in the learning process, as well as the important, in their opinion, required
support fields, which is the subject of the study described in this work.