Show simple item record

dc.contributor.authorKaczmarek-Wiśniewska, Annapl_PL
dc.date.accessioned2021-03-06T10:13:56Z
dc.date.available2021-03-06T10:13:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 308, Studia Poetica 8 (2020), s. [172]-186pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10647
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractArtykuł analizuje dwie formy, jakie przybiera motyw drzewa w cyklu powieściowym Émile’a Zoli Rougon-Macquartowie. Pierwszą z nich, którą można nazwać „społeczną”, jest drzewo genealogiczne postaci tworzących powieściową rodzinę; sporządzenie tego drzewa i przygotowanie szczegółowych informacji na temat każdego bohatera i jego losów poprzedziło rozpoczęcie pracy nad cyklem, co czyni z niego rodzaj pra-struktury całej serii. Drugą formą, w jakiej drzewo pojawia się w analizowanych tekstach, jest forma „naturalna”, związana z przyrodą (drzewo jako roślina) i nasycona symboliką dotykającą miłości i płodności. Obie formy łączy odniesienie do życia jako nadrzędnej wartości i podstawowego tematu literatury naturalistycznej.pl_PL
dc.description.abstractThe paper analyses two images of a tree which occur in Émile Zola’s novel series The Rougon- -Macquart. The first, which might be called a “social” one, is the genealogical tree of all the characters belonging to the fictive family. The preparation of the tree and of numerous details concerning each of the protagonists anticipated the writing of the novels; this is why the tree may be considered as a “pre-structure” of the entire series. The second image of a tree in Zola’s works is a “natural” one, connected to the universe (tree as a plant) and impregnated with many symbols referring to love and fertility. Both images converge in their relation to life as a crucial value and the main theme of the Naturalist writings.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.subjectZolapl_PL
dc.subjectRougon-Macquartowiepl_PL
dc.subjectdrzewopl_PL
dc.subjectgenealogiapl_PL
dc.subjectżyciepl_PL
dc.subjectZolaen_EN
dc.subjectThe Rougon-Macquarten_EN
dc.subjecttreeen_EN
dc.subjectgenealogyen_EN
dc.subjectlifeen_EN
dc.titleLa pré-structure diégétique et le théâtre de la plénitude amoureuse ou deux visions de l’arbre dans la série romanesque d’Émile Zola, Les Rougon-Macquartfr_FR
dc.title.alternativeDiegetyczna pra-struktura i teatrum miłosnej pełni, czyli dwie odsłony drzewa w cyklu powieściowym Émile’a Zoli Rougon-Macquartowiepl_PL
dc.title.alternativeA diegetic “pre-structure” and the scenery of love consummation: two images of a tree in Émile Zola’s Rougon-Macquart seriesen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record