• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Paedagogica
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220. Studia Paedagogica 7

Thumbnail
View/Open
AUPC. 220. Studia Paedagogica 7 (5.912Mb)
Author:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Zielińska, Jolanta
Plutecka, Katarzyna
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 2299-2103
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl, en
Date: 2016
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Badaniami układu nerwowego człowieka zajmuje się obszerna dziedzina naukowa - neurobiologia. W węższym znaczeniu stanowi zbiór dyscyplin wyłącznie biologicznych. W znaczeniu szerszym i współczesnym, hasłem tym określa się wszystkie, a nie tylko biologiczne dziedziny nauki, które w jakikolwiek sposób zajmują się badaniem układu nerwowego. Takiemu właśnie znaczeniu odpowiada angielskie słowo neurosciences, a w języku polskim - neuronauki. Celem prezentowanego opracowania jest wybór spośród tej interdyscyplinarnej i obszernej wiedzy zagadnień mogących potencjalnie zainteresować pedagogów specjalnych, wzbogacić ich warsztat pracy, pobudzić zainteresowanie nowymi, opartymi na osiągnięciach neuronauk metodami diagnozy i terapii. Opracowanie prezentuje przykładowe rozwiązania wskazujące na interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej i jej wkład we współcześnie tworzone koncepcje wspólnych obszarów badawczych różnych dyscyplin naukowych. Stanowi ono próbę pokazania pewnej drogi - umiejętnego czerpania z dorobku innych nauk - osobom zajmującym się pedagogiką specjalną zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. Należy podkreślić, iż takie podejście nie ma na celu zaniechania stosowania metod tradycyjnych, ale głębsze zrozumienie „ja" człowieka ze specjalnymi potrzebami, a na tej podstawie opracowanie nowych metod diagnozy i terapii, wspomagających tradycyjne postępowanie, charakterystyczne dla danego rodzaju niepełnosprawności. Neuronauki mają więc budować, a nie burzyć to, co do tej pory osiągnięto w praktycznym wymiarze pedagogiki specjalnej. W związku z tym wybrano dwa obszary, wokół których skoncentrowano treści niniejszych artykułów, i są to: Nowe kierunki rozwoju diagnozy w neuronaukach i pedagogice specjalnej oraz Nowe kierunki rozwoju terapii w neuronaukach i pedagogice specjalnej. Dziękując autorom za współpracę, wyrażamy nadzieję, iż ich teksty staną się inspiracją dla osób poszukujących nowych, efektywnych sposobów diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością. Podziękowania składamy również na ręce Recenzentów.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10762
Collections
  • 2016, Studia Paedagogica 7

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image