• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nieprzewidywalny mózg i nieprzewidywalny świat - zaburzenia ze spektrum autyzmu w ujęciu neuronauk a możliwości terapii

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Nieprzewidywalny mózg... (779.9KB)
Autor:
Bombińska-Domżał, Anna
Kossewska, Joanna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [87]-104
Język: pl
Słowa kluczowe:
autism
Asperger syndrome
mind theory
social cognition
behavioral therapy
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article is an attempt to describe autism spectrum disorders in neurocognitive perspective. Autism-related difficulties in social cognition, such as disturbances in the development of social perception and theories of the mind, were analyzed against various concepts of brain fimctioning, among others the theory of functional blocks by A. Łuria and the theory of social brain. The authors point to the idea that autism can be treated as a neurocognitive disorder of social cognition, which can largely explain the axial symptoms of autism, i.e. social communication disorders and limited, repetitive patterns of behavior, interest, and activity. The above concepts also served as a basis for reflection on the justification for the assumptions and effectiveness of cognitive-behavioral therapeutic propositions.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10772
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia Paedagogica 7
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image