Prawo możliwości - możliwości w prawie. Regulacje normatywne i praktyka dotycząca terapii oraz nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
View/ Open
Author:
Jagodzińska, Diana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 220, Studia Paedagogica 7 (2016), s. [135]-141
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
psycho-pedagogical helplegał acts
rulings
special educational needs
Date: 2016
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This article is a part of the research into the interpretation of legał texts and the conseąuences of their shape for the reception of the norms contained therein. The author presents Polish legał regulations concerning the provision of psycho-pedagogical assistance to pupils with special educational needs at school. Then she briefly outlines the essence and principles of the school's support for this group of pupils, and highlights the main problems that legał regulations create in teaching practice. To this end, the manner of interpreting legał regulations concerning pupils with special educational needs in the selected Supreme
Administraturę Court ruling issued on a dispute between parents and educational institutions is presented. The article ends with postulates useful for school education.