• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Youth in Central and Eastern Europe
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Youth in Central and Eastern Europe
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pandemia jako zagrożenie dla mobilności akademickiej czy szansa na nowe spojrzenie i przedefiniowanie działań

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pandemia jako zagrożenie... (265.7KB)
Autor:
Povstyn, Oksana
Źródło: Youth in Central and Eastern Europe. 2020, 7(11), s. 61-69
Język: pl
Słowa kluczowe:
pandemia COVID-19
NAWA
edukacja międzynarodowa
globalizacja
mobilność studentów i pracowników naukowych
edukacja za granicą
europejska przestrzeń edukacyjna
COVID-19 pandemic
NAWA
international education
globalization
mobility of students and researchers
education abroad
European educational space
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W artykule podjęto próbę zbadania wpływu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 na szkolnictwo wyższe, przede wszystkim na jego umiędzynarodowienie oraz mobilność studentów i nauczycieli akademickich. Omówiona została istota i rodzaje zjawiska „mobilności akademickiej” w oparciu o analizę wyników badań ukraińskich i zagranicznych naukowców, a także przepisy regulujące ten obszar działalności publicznej. Dokonano krótkiego przeglądu projektów naukowych z zakresu mobilności akademickiej, zainicjowanych przez polskie instytucje państwowe i organizacje zajmujące się działalnością edukacyjną. Zaprezentowano również dane statystyczne przedstawione w badaniach nad wpływem pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe w krajach europejskich i na świecie. Główne problemy, z jakimi stykają się studenci i naukowcy przy realizacji projektów mobilności akademickiej, zostały zidentyfikowane i uporządkowane. Przeanalizowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w polskich szkołach wyższych na temat napotykanych przez nie problemów, sposobów ich rozwiązywania oraz dalszych działań na rzecz umiędzynarodowienia edukacji w społeczeństwie. Ustalono, że środowisko akademickie odkryło możliwości, jakie oferują nowoczesne technologie i w przyszłości będą one wykorzystywane, ale nie jako jedyne, gdyż dominującą formułą współpracy będzie wariant mieszany.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10792
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Youth in Central and Eastern Europe ; 7(11)/2020

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image