• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Materiały dydaktyczne (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Materiały dydaktyczne (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Materiały do studiowania geometrii elementarnej. Część I. Przekształcenia płaszczyzny

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Materiały do studiowania... (3.181MB)
Autor:
Ciosek, Marianna
Ćwik, Małgorzata
Pawlik, Bożena
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
Język: pl
Słowa kluczowe:
matematyka
dydaktyka matematyki
geometria elementarna
Data: 2002
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Materiały do studiowania geometrii elementarnej. Część I nie mają charakteru wykładu. Zawierają co prawda pewne elementy teorii przekształceń geometrycznych płaszczyzny, ale przede wszystkim są zbiorem zadań obejmujących: izometrie, podobieństwa, przykłady przekształceń afinicznych oraz inwersję względem okręgu. Zakładamy, że podstawowe wiadomości z zakresu przekształceń izometrycznych i podobieństw Czytelnik - przede wszystkim student matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie - będzie czerpał np. z dostępnych w Bibliotece Wydziału Mat.-Fiz.-Techn. podręczników geometrii, których autorem bądź współautorem jest Zofia Krygowska. Tego materiału w omawianej pozycji nie powtarzamy. Znajdują się tu natomiast pewne twierdzenia odnoszące się do podobieństw (nie ujęte we wspomnianych podręcznikach), a także pewne wiadomości związane z pozostałymi przekształceniami wymienionymi wcześniej. Termin „zadanie” rozumiemy szeroko. Oprócz prostych ćwiczeń polegających np. na wyznaczaniu obrazów punktów w danym przekształceniu, tradycyjnych zadań rachunkowych i zadań typu „udowodnij”, występują w Materiałach... zadania nietypowe. Zaliczamy do nich, między innymi, polecenia (pytania) w rodzaju: — Oceń poprawność przytoczonego rozumowania; — Rozważ przykłady, postaw hipotezę i zweryfikuj ją; — Przeanalizuj rozumowanie i sformułuj twierdzenie; — Wskaż definicje i twierdzenia wykorzystane w dowodzie; — Rozwiąż zadanie i porównaj swoje rozwiązanie z danym rozwiązaniem; — Zdefiniuj pojęcie w inny sposób; — Jakie dostrzegasz podobieństwa, a jakie różnice we własnościach danych przekształceń (w podanych definicjach tego samego pojęcia)? Cechą charakterystyczną Materiałów... jest to, że zawierają zebrane przez autorki tego opracowania przykłady autentycznych rozumowań osób uczących się geometrii. Są wśród tych rozumowań oryginalne, poprawne rozwiązania zadań, jak również ujawniające trudności w uczeniu się matematyki w ogóle. Niniejsze opracowanie jest wynikiem naszych doświadczeń związanych z kilkuletnim prowadzeniem zajęć z geometrii elementarnej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10845
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Materiały dydaktyczne (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image