Show simple item record

dc.contributor.authorŻmuda-Pałka, Magdalenapl_PL
dc.contributor.authorSiwek, Matyldapl_PL
dc.contributor.authorKolasińska, Annapl_PL
dc.date.accessioned2022-01-13T11:09:43Z
dc.date.available2022-01-13T11:09:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPrace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego. Tom 32, nr 1/2018, s. [63]-75pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10885
dc.description.abstractKreowanie zdrowego stylu życia, zwiększająca się świadomość prozdrowotna oraz starzejące się społeczeństwo spowodowały zmiany na rynku usług turystycznych. Z każdym rokiem przybywa nowych hoteli oferujących usługi upiększające i poprawiające samopoczucie. W Krakowie, jednym z najlepiej turystycznie rozwijających się miast europejskich, gdzie występuje nasilona konkurencja, hotele nie poprzestają na ofercie podstawowej, ale poszukują możliwości wyróżnienia się poprzez dodatkową usługę turystyczną, stwarzając nowe propozycje spędzania wolnego czasu. Jedną z nich, zgodną z ogólnoświatowym trendem dążenia do poprawy zdrowia, oferowaną przez krakowskie obiekty noclegowe, jest umożliwienie korzystania z zabiegów spa i wellness. Hotele oferujące tego typu usługi zwiększają obłożenie i szansę wyróżnienia się z bogatej infrastruktury turystycznej Krakowa. Celem opracowania jest diagnoza liczby krakowskich hoteli oferujących usługi spa i wellness na terenie miasta Krakowa w wybranych hotelach. Opracowanie ukazuje kształtowanie się „przemysłu zdrowotnego”, a także dalsze możliwości rozwoju rynku krakowskiego hotelarstwa związanego z tymi usługami.pl_PL
dc.description.abstractPromoting a healthy lifestyle, increasing health awareness and an aging society caused changes in the tourism services market. Each year new hotels appear offering beauty treatments and services improving well-being. In Krakow, one of the best developing European cities in terms of tourism, where there is intense competition, hotels do not stop at the basic offers, but look for opportunities to stand out through additional tourist services, creating new proposals for spending free time. One of them, consistent with the global trend of improving health, offered by Krakow hotels, is to provide Spa & Wellness treatments. Hotels offering this type of services increase their occupancy rate and the chance to stand out among the rich tourist infrastructure of Krakow. The aim of the study is to diagnose the number of hotels offering Spa & Wellness amenities in selected hotels in Krakow. The study shows the shaping of the “health industry”, as well as further opportunities for the Krakow hospitality market associated with these services to develop.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjecthotelpl_PL
dc.subjectKrakówpl_PL
dc.subject„przemysł zdrowotny”pl_PL
dc.subjectspa i wellnesspl_PL
dc.subjectusługa turystycznapl_PL
dc.subjecthealth industryen_EN
dc.subjecthotelen_EN
dc.subjectKrakowen_EN
dc.subjectSpa & Wellnessen_EN
dc.subjecttourist serviceen_EN
dc.titleUsługi spa i wellness w wybranych krakowskich hotelachpl_PL
dc.title.alternativeSpa & Wellness Services in Selected Hotels in Krakowen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record